Alla inlägg den 13 december 2010

Av Nanny B - 13 december 2010 18:45

Jag vet.. jag kanske inte är den brightaste i ledet. hjulet rullar och hamstern är död, inte alla hästarna i stallet... osv osv...

men jag har känslor precis som alla andra. Jag förväntas av min omgivning att vara på ett sätt. att göra vissa saker, att säga vissa saker!!! Säger jag något så blir man nedröstad eller tystad på nå vis.. men i det långa ledet så har jag rätt och när det kommert fram så är jag fortfarande idiotförklarad!!!

jag är förbannat trött på att det.  jag är förbannat trött på att inte tas på allvar.

jag är förbannad... arg .... ledsen... och en jävla massa substantiv till för olika känslor ...

Det kanske har gått upp för mig att min dröm grusats..

. att den där jävla 4-åringen är en pain in the as... trots??  öööhjhhh  jag börjar fundera ..

Och vad gör Andreas då??  jooo han går imellan och ska stå där som nån jävla domare!!  Om jag satt in henne på timeout i rummet så går han efter innan hon ens har slutat gapa och försöker prata med henne... OMG... säger jag bara och säger åt han att sluta.  det är MIN fight med henne...!!!!  En 4 åring kan du inte prata med föränn dom själva går med på att lyssna!!  TÅLAMOD är a,o

När jag ändå är inne på min familj så kan jag likaväl fortsätta....

10 åringen ljuger om att hon inte ha skyfflat in godis och annat skräp i munnen när hon va hemma hos en kompis,.. vilket brukar resultera i magont!! 

Efter ha höjt rösten så grannarna lär ha hört mig så erkänner hon!!!  Trots flera påpekande innan och förbud att inte ens gå hem till denna kompis före maten för att det blir inte bra i slutändan... Vad gör man???  blir vansinnig och ungen får inte gå ut på flera år snart!!

16 åringen hade tandläkarbesök idag... gick han på det???  NEEEEEEEEEEj

och vad händer då, jo jag får betala och framför allt kommer den där fittiga klimateriekossan att ringa .. ( tandsköterskan)  och vem ringer hon.. Jo mig!!

jag har lagt på luren i örat på henne förr och dagen efter kom det en fin räkning!!

Karln jag sover med då... ???  finns inte ord längre... nu börjar jag att ruttna kraftigt!!!   hans kommentar idag tog priset!!  med det yrket jag har så blir det ju så!! ( översatt)  jaha!!  Och det ska jag finna mig i vilket jag definitivt inte gör..

han har lovat mig en massa saker men löftena blir som sand och rinner bort..

Visst jag kan förstå att han gillar sitt jobb och allt med det, men gör det utan att din familj blir lidande...

Att hela tiden vara nån slags frälsare har sitt pris... bara kolla in hur det gick för jesus... han blev korsfäst!! hur jävla kul hade han det och jag tror nog han ångrade sig när han dinlade på en pinne !!


Och den där självmordbombaren kunde väl ha fäst bomberna på CSN huvuddator+ backupen efter folk hade gått hem!!


jag är på ett sånt jävla dåligt humör så det finns inte...






Av Nanny B - 13 december 2010 08:20

För att verkligen komma upp i tid till Dagis Luciafirande så ställdes alla klockor och mobilalarm på olika tider med minuter imellan... vi vaknade före allt !!!

5.45 imorse stod vi givakt!!! och vi mös i soffan, läste morgonblaskan och ungarna glodde på Dora utforskaren!! Vilket dumt barnprogram..

Visst är det bra att lära barn fler språk men att blanda det i meningar verkar ju helt galet!!  men men dom verkar ju begripa det hela i alla fall.. Watch out for the Bil och akta spindeln, be careful i samma andetag !!!

 Weird???

Rotade fram mina fodrade överdragsbyxor, jaktkängorna och dubbla fleece tröjor.

När jag såg mina byxor så hoppades jag att jag skulle kunna knäppa dom i midjan.. kostcirkeln har ju inte direkt minskat sedan sist jag fick på mig dom...

drog in massor av luft och knäppte... njaaa lite trångt var det..hahahah

Klädde den lilla dvärgen till en fin lucia och vi for iväg till dagiset.

Vi föräldrar blev utvidade ur värmen och en stunds väntan.. Jag småhuttrar och önskar jag haft en bastu att sitta i!!!

Och så började showen.. vi hade lyckats ställt oss på sidan så vi kunde iallafall se vår unge..

Personalen hade bett alla att vänta med foton då blixten kunde skrämma barnen.. mamman bredvid mig förstod inte det... hon tog kort ändå!!!

Linn stod bredvid sin bästa kompis Ida och dom 2 brukar ju hitta på en massa bus.. men båda stod stilla och sjöng så fint!!   "wow" och kors i taket!!

sen så när det va klart så rusade föräldrar fram och det liknade ett sjuhelvetes åskväder väldigt lokalt på dagistrappan!!  såg flera barn som blundade!

Antingen för att deras pappa just hade kört armbågen i sidan på en mamma och de va fullt krig eller så var ungen totalt förblindad av blixtrar!!

Själv blev man bortknuffad och man siktade på kaffevagnen istället !!!

Vid de här laget så var man som en isbit... gott med lite halvljumet kaffe...

Idag ska jag nog inte göra så mycke mer än att försöka tina upp !!!


läjter!!




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards