Alla inlägg den 1 december 2010

Av Nanny B - 1 december 2010 22:40

Sådärja... en hjälfrusen ( nästan iallafall) slagen hjälte önskar sig till Söderhavet!!   Inser att jag kommer att förlora slaget mot den jävlen i ett par månader till...   

jag vet att jag inte bloggat på några dagar... men inspirationen har inte funnits..har haft annat att tänka på.!!

70 talsmaskeraden... tjoohooo  va skoj den var då!!!  Vi dansade och Joels och Rickards ballongdans  ( japp spritt språngande) . Mattias och Peter spelade gitarr.

 Tack alla ni som trotsade snöstormen och kom.. och för alla fina presenter!!  Ni som inte ens gav återbud eller tackade nej missade något!!!  men men

Mialainen va go och höll mig sällis när jag städade fram till 8 hållet på morgonen.. ( hon gjorde så gott hon kunde trots att hennes fot är instängd i "robocop" )

Rolle och Lisa kom ju hem från Florida där dom håller hus just nu. och nu pratar vi kontrast.. där sol och varmt, här snöstorm och sen svinkallt..

Rolle skulle få vara barnvakt och tog med trollen ner på stan.. Man tycker ju att småflickor borde vilja ha en söt docka men inte Linn... hon ville ha en dinosarie!!

en stenhård ful sak som hon vägrade släppa!!  jaha sa farfar med ett leende!!

Julia fick sitt efterlängtade stall...

Ikväll så har vi vart ut och käkat... sista kvällen med gänget typ!!

Satt och kollade på hur lika dom är.. Sandra. Rolle och Linn...

Hoppas vi kan besöka dom nästa år... Linn är ju övertygad om att vi ska till bali som ligger i tyskland..  tur att hennes geografiska kunskaper är under utveckling.

..................................................
..................................................
...............................................

Annars så händer de väl inte så mycket mer i min värld värt att dela med sig...

Skulle plugga här en dag men jag råkade först ha ner boken, spillde kaffe över anteckningsblocket, bröt av udden på blyertspennan och tog en ny som inte hade några stift..  SUCK .. tog en bläckpenna istället.. smart va!!! 

sen började teleterrorn...

Andreas, mamma,pillan, Emma, Evelina och därimellan ett massa sms....

så den dagen blev det inte mkt gjort.. Gick ut och kastade slite snö med Åke..

Jag vet.. han är katt men jag tror inte han vet om det!!  han älskar när man kastar en liten snöboll som han kan fånga i luften. Grannkatten har jag inte sett ute på lääänge.. det är säkert en såndär fryslortkatt som ligger inne och myser..

Borde Åke göra det??? Jaaaa men gör han det då??  Nope.. han måste ju ju vara med överallt som en svans!  Ungarna försökte åka miniskidor på gräsmattan och vem var det som gick i skidspåren?+ Jo Åke!!

Man kan ju tycka att det ska vara kallt och frysa om tassarna men Åke är nån slags eskimokatt/Isbjörn!!

Fast nu ikväll när det är -20 så håller han sig på altanen utanför...


Imorn har jag lite att göra... Ringa lönekontoret och kolla varför jag har fått - 1 dag på semestern???  och jag är bara 50% tjänstledig inte 100%

fick några fjuttiga hundralappar i löneförhöjning... skrattretande och de är nog bäst för alla parter att dra vidare... 

Sen ska det tas ett och annat beslut... jaaaa Beslutsångest plusmeny!!!


shit  om en vecka fyller jag officiellt kärring!!!!  hualigen!!

Men grattis till Mialainen som fyller år iDAG!!


NEHEPP...










Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards