Alla inlägg den 2 december 2010

Av Nanny B - 2 december 2010 22:18

Idag var det dagen man helst vill slänga bort i soptunnan och ringa efter sopbilen. Kom och töm den där och fort ska de gå!!!!!

Julia piggnade på sig under dagen efter sin kräk /bajs omgång....  Själv så höll jag mig väldigt passiv i soffan och hade väl kontakt med omvärlden via sms och facebook..

Men jag lyfte arslet och började bråka med tvätten... och torktumlaren strejkar.. men nu är det så att torktumlarnas fackförening och jag kommer inte överens riktigt än.. jag får kalla in backup !!  Glodde mig blind i manualen som är som en bibel på världens alla språk.. lyckades iallafall inge vidare men skam den som ger sig.. ska ha möte med fackföreningen imorn!!!

Och den färdigtvättade torra tvätten har en viss attityd.. en dålig en med.. Den verkar vilja ta till våld och svordomar så fort jag närmar mig den så jag håller mig undan ett tag till...Jävla maffiametoder!!    

Efter fighten med tvätt och disk så kände jag mig lite ur spår..  jag tar en dusch!!!

jag skulle ha vart en lortgris kan jag tänka i efterhand.... SUCK.. vår gamla duschkabin hade börjat spricka liiitegran men jag har väl ett och annat kilo för mkt och den lilla sprickan blev en stoooooor spricka när jag var klar..

så nu håller  den ihop av glasväggarna och vi har duschförbud.

Och kunde jag få tag på Andreas och skälla av mig då???  näääää han satt på arslet i en kurslokal och jag orkade bara inte skriva ett sånt långt sms!!!

Telefonjacket då... jo det gick bra efter att Andreas kommit hem och micklat lite... no way att jag skruvar i det hålet.. ( den meningen kan feltolkas och jag förtydligar att det gäller TELEFONJACKET). 

Fick ett utlägg att värmen i bilen kommer ... det tar bara lite tid!!  Vive la france borde vara förbjudet att säga!!!   Fransosen  som designade min bil låg väl på rivieran och gottade sig i solen och tänkte inte ett jävla dugg på andra klimat!!!

jag antar att det är en karl som va i farten då och alla kärringar i det landet var fullt upptagna med att göra Quiche Lorraine och gåslever....

Fick väl mindre roliga besked med pappersposten idag... Helvete!!!

Gick ut med hundarna på ägorna en stund... jag hade "senilo" i koppel och den andra rusade runt i vild glädje... och då kommer den svarta dvärgpantern i full kareta och jakten var igång..Brukar katter gilla att leka i snö??? 

först katten och han for in under ett bar buskar och hunden efter... ut kommer hunden och efter kommer katten... hunden rundar äppelträdet med katten efter och så höll dom på... ända till katten kommer på att han ska springa in och kommer i för hög fart mot kattluckan och missar lite.... en redig smäll och kattfan på insidan och han blev väl lite rädd för han var dubbelt så stor och en förvånad make kliar sig undrande i skallen - va fan gör du???

När jag förklarat att dom lekt "jaga" utanför så ruskade han på huvudet!!

imorn är det fredag..  hoppas den dagen blir bättre än denna!!!!






Av Nanny B - 2 december 2010 09:54

1/12 kl

22.13 Julia på toan.

22.41 Julia på toan

23.16 Julia på toan

23.58 Julia på toan.

ser en klocka från min position därav dom exakta tiderna!!!

-mamma jag är jättedålig i magen, det bara rinner!! 

Eftersom hon är laktoskänslig så började vi på att tänka ut vad hon hade ätit under dagen.. en chokladbit ur hennes kalender verkade långsökt.. den borde ha kommit ut för länge sedan.. men ingen laktosmat hade hon fått i sig att hon skulle bli sååå sjuk... hmmmm kanske det är magsjuka????

2/12 

00.31.Julia kräks.... och kräks.... och kräkar lite till..

( det verkade aldrig ta slut)

02.30 lyckades somna..

02.45 Julia kräks...

03.10 ligger i sängen och zzzzzzzzzzzzz

06.10 Vaknar av ett dödskrik från Linns rum... rusar in och en unge med armarna i kors står och säger- jag kan inte sova!!  kunde förstå om hon var rädd eller så men men.. tar ungen under armen och släpper av henne i min säng.. vi somnar om

06.50 vaknar av att jag håller på att nysa... och det gör jag med rätt på katten som gosat in sig framför min näsa..

går upp... läser tidningen och njuter av lugnet..

07.50 ska ringa skolan... tar upp telefon nr 1 och det bara sprakar...letar rätt på nr 2 och den låter likadant.. vad fan är dert här..??  kollar alla kablar och så men inget.. Andreas ringde ju för en stund sedan och då var det inge fel..??? total förvirring!!!!!!!!!!!!!!

försöker få tag på Andreas som är på kurs... smsar "kan du ringa skolan 39 XX XX "

Min mobil är ju konstig.. man kan inte höra den som ringer/man  ringt upp  men dom hör mig.. hittar inte kvittot heller... MORR!!!

08.30 Klädfighten med Linn inleds.

08.55 Linn-Mamma 0-1..

08.57 drar ur motorvärmarkabel... Startar Tage

09.10 kommer ingen värme snart????

09.20  nope ingen värme.

suck.....

Dagen har bara börjat.... jag som verkligen behövde min bil och en telefon idag..

Nu ska jag gräva ner mig i ett hål!!





Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards