Alla inlägg under november 2010

Av Nanny B - 5 november 2010 12:17

Då är helgen här när man ska knata bort till kyrkgården och tända ett ljus för nära,kära och andra som har gått över till den andra sidan.

Jag tänker mest på min mormor. Hon var allas "mormor" och det var nog inte många som visste vad hon hette i förnamn.  hon vara bara mormor.

Än i dag kan jag komma på mig själv att ropa på mormor när jag är hemma hos mamma där hon bodde sina sista år.  När morfar Helge gick bort hastigt så skaffades det en lägenhet i stan men där ville hon inte va så hon flyttade hem till mamma.   Hon bakade jämt bullar och hennes underbara köttbullar kan man aldrig glömma.  Man fick nästan jämt mjuka paket till jul hahaha... Och alla vi som var på hennes begravning kommer nog inte att glömma den i första taget..

tårarna rann på allas kinder fram till att prästen skulle avsluta cermonin med att själv sjunga en psalm. och organisten ( den som lirar på det där stora pianot)  började ta dom första tonerna och sen började prällen att ge hals...

Från att ha vart utom sig av stor sorg till att bita sig i tungan gick på ett par sekunder.. Den arma prästen kunde inte sjunga.... det lät som nån försökte döda en gris som har basröst i falsk ton.  jag minns inte ens vad det var hon sjöng för nu rann tårarna av att försöka hålla sig för att inte börja tokskratta...

jag kikade mig omkring och undvek blicken från mamma som satt och såg ut som en fågelholk...jag tror hon var i chock för hon trodde nog att prästen kunde hålla tonen . Mina bröder satt och skakade med blicken antingen i taket eller på golvet med en mycket ihopbiten min. min syster tittade ut genom fönstret och med en rödaktig ton i ansiktet och läpparna hade hon liksom sugit in i munnen...

Från en mycket sorgsen tillställning förvandlades till en scen ur dolda kameran..

På kaffet efteråt så viskades de en hel del..  den skönsjungande prästen var ju liksom inbjuden så man kunde inte tala högt om hur illa det lät...

Vi funderade på om vi skulle skramla till sånglektioner för fler och fler går ju ur svenska kyrkan så dom kanske har dragit in på det. Besparingar görs ju ...

Hur som helst ska vi iallafall besöka Hovdestalund och sätta ner ett ljus för dom vi saknar. ( och bli arga på dom som har flexikoppel på sina byrackor som pissar överallt, trötta och griniga småglin som vrålar, ingen tystnad här inte)


Ikväll blire att soffa sig... fast jag kan redan nu berätta hur det går..

Linn har ju myror i arslet och chansen att hon sitter still i mer än 20 sekunder är minimal så hon roar sig med att drälla popcorn i soffan och sparka till sin syster som blir förbannad och ska ge igen, så i framfarten välter hon ut ett glas saft så de skvätter på mig, jag blir OX-tokig och svär, gormar, skäller så Andreas  som har jobbat i 2 veckor i ett sträck, vaknar ur sin sömnkoma och blir förbannad på Linn för att hon sprang i soffan med popcorn.( hon hoppade över han 3 ggr innan han vaknade.)  Mig ger han mördarblick med önskan om att jag befann mig på ett betydligt hetare ställe.

ja så ungefär brukar vi fredagsmysa.. hahahahahah 


nehepp...  

Av Nanny B - 4 november 2010 15:29

Just nu är man i en period av total avsaknad för att koka föda!!!    Snabbmat har man ju tröttnat på. fast mozzarellasticksen och chillicheese på Max kan ju slinka ner förstås!!  Men när klockan närmar sig middagstid så får man panik!!  

Vad blir det för mat??? ungarna ser frågande ut och man får gömma undan allt , kakor,glass och annat lättåtkommlig föda . rotar runt i frysen som behöver en påfyllning efter något ätbart. men inget fångar ens intresse... det är ju djupfyst och de tar tid att tina!!!   SUCK!!

Kollade du på Pensionärsjävlar som visades på kanal 5 i måndags... ?? oM inte kolla på det !!  Jag höll på att dö av skratt.  Man förväntar sig inte att en äldre ska spraya på en glasruta, peka fulfinger och snäsa -Snorungar!!   och minen på dom som  fick utstå detta " dolda kameran" trick  är obetalbar!!!!


nehepp... man kanske skulle göra ingeting nu!!

Av Nanny B - 1 november 2010 12:29

lördagskvällen slutade med ett fett smajl... =)  hahahahahah

Vi var först 3 st som skulle ut och svänga dom lurviga och ha lite skoj.   Jag såg aldrig va som hände men rätt var det var så låg Mia och Julia i en hög på golvet och skrattade. när Mia ska upp så skriker hon rätt ut... .AJ MIN FOOOOOT!!!

Jag och Bettan trodde hon skojjade först men sen så började foten se lite större ut än den andra så det var bara för Mia att snäll få skjuts hem igen.

( hon åkte senare upp på akuten och efter ett halvt dygn konstaterades det en frakur och 6 veckors gipspaket, imorse ringde dr och ville göra en op)

Jag och Bettan fortsatte ut bland krogvimmlet och träffade lite roligt folk.

Vi var inte så där stupfulla utan mer på salongsnivå och kunde  lugnt konstatera att FI FAN, VAD HAR DOM KÄKAT?? 

det luktade fis var man än var... på dansgolvet och det kunde komma en odör så man var tvungen att gå ut på rökrutan och där luktade det fanimej godare..

kan dom inte införa att man kan röka på krogen igen.. eller iallafall ha någon form av luktfräschare... folk kan inte hålla tätt !!   jag är dock en fin flicka som släpper mina brakisar på toan!!     och inte bland folk på de där viset om dom luktar som ruttna kadaver !!!!!  

Men vi lät oss inte nedstämmas av fis,svett och parfymfabriksdofter och vi hade så skoj... Nattsnackset så skulle de bli Subway... och vi har ju 2 butiker i stan men den ena hade blivigt nå annan snabbmat och den andra hade inge bröd!!!  ÖÖÖÖhh  Vi som längtat efter en liten kvällssmörgås... blev lite purkna och ringde Andreas.  Gissa om det var najs att få slockna lite sådär lagom lullig och

go.... TACK SYSTER ELISABETH för en apskoj kväll...    

Mammas hemkokta saft har nog aldrig vart så god som igår morse... jag drack massor!!   Soffläge nästan hela dagen,, delikat söndagsmiddag från Pizzerian

sen tvkväll med Beck , rätt var det var så kom det ett välbekant ansikte.. ÅHH Andreas välkommen hem !!!  

Har inte sett till karln på hela helgen men jag tror det är nån som sov bredvid mig.. kan va katten med.. 

Dom hade visst haft inventering på hans jobb och med tanke på hur många dom är borde de väl ha gått snabbare men men ...  inte min sak men jag får tycka!!


Nehepp....




Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards