Direktlänk till inlägg 9 november 2010

kvinnliga uppfinnare??

Av Nanny B - 9 november 2010 10:06

Jag hade en mycket intressant diskution med maken igår.. han brottades med att få ut osten ur sin plastförpackning.. Det slutade med att han klippte upp den. jag sa inget för då hade han väl exploderat och gått och gömt sig. ( nu i efterhand så borde jag nog ha sagt nå för att äta ost vid den tiden på dygnet kanske inte är så bra)

Han gormade nå om att det är en kvinna som har tagit fram det där med att plasta in saker. jag såg förvånat på han och undrade varför han hade en sån övertygelse om det??  För att ni kvinnor ska alltid jävlas med saker och ting.. ???  Köper en man en borrmaskin eller skruvdragare så är den förpackningen väldigt enkel att öppna sa han och såg stöddig ut.  

Då kontrade jag med att hårtorken låg i en kartong och att man köper maskaran utan någon plastförpackning!!!  Att vi kärringar är dom som fördemesta tar hand vår föda och ser till att den är fräsch och ätbar och VI  kan kosten att öppna en ostförpackning utan att bli galna !!  

Maken glodde på mig och jag kände mig som en segrare i en kamp.. =)

Och nu kommer det snö utanför fönstret.. det fjunar litegrann...

Årets första faktiskt!!  vi klarade ju oss förra gången det kom .. och dom har ju varnat med klass 2.. jahapp.. Gå inte ut och stanna inne..


nehepp  om man skulle ta och glutta lite i boken och bli lite mer kunnig!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards