Direktlänk till inlägg 5 augusti 2015

Ja vd säger man ...

Av Nanny B - 5 augusti 2015 23:11

Sommarväder ....
Äntligen kom det lite sol och några eller rätt många graders värme .
Varför köpte man en snygg bikini i våras ?? Bättre man inhandlat en kanot och ett par långkalsonger !!
På förmiddagen kom jag på att det är ju faktiskt tvättväder..
Tvätta, hänga ute och torka .. Och de luktar så gott ..
När den nya fina tvättmaskinen deklarerat att den var klar så gick jag ut och började hänga upp tvätten .
Femåringen gick förbi och sa att det fanns blåa stora moln på himlen fast dom va på andra sidan huset .
Tittade upp mot en klarblå himmel och undrade vad jag gav den ungen till frukost ? !
Hängde klart tvätten och kilade in för att sätta på en till maskin tvätt !
När jag kommer ut ifrån tvättstugan så hör jag ett åskmuller ...
Sekunden efter så var det en smärre monsun ute !!
Hmmm otippat va !!! ditt jävla sketaväder!!' Tänkte jag bara !!
10 min senare sken solen som aldrig förr och nu ännu varmare ... Härligt så lite regn ( hagel ) gjorde väl inge ..
Himlen var så blå så blå .. Svalor som flög högt. Jag hängde ut tvätt nr 2 .
Ingen ide att ta in tvätt nr 1 som fick hänga kvar droppandes ..
Och vad händer .... En normal sommardag hade det fortsatt vara varmt och skönt . Fåglarna joddlar i buskarna, barnen leker på gräsmattan . Grannarna fikar i sin trädgård och den perfekta idyllen ni vet !
Inte när det gäller sommar 2015! No Way ... Never ever hurru !!!!
Jag hinner lagom hälla min kopp kaffe för att gå ut på min balkong, där solstolen väntade....
Monsun igen!!
Jag blev inte ens förvånad .. Faktiskt!!
Räddade solstolen från att drunkna på balkongen och stängde dörren .
Får man skriva svordomar i bloggen ?? JA DET FÅR MAN!!
Så jag tänkte bara fittarsleväder... ( just då det enda fula ord jag kunde komma på då)
20min senare så var solen tillbaka och tvätten droppade ..
Sambon kommer då på att vi åker och badar !!!
Ungarna jublande och i ett hujj så var det armpuffar,handdukar och allt-man-kanske-måste-ha-med-sig inlastat i bilen..
Bada?? Seriöst ??
Min blick och ett frustande -hell no!!
Jag är Nordeuropas största badkruka och befattar mig inte med sötvatten som är brunt ( läs kallare än 25 grader)
Doppar lilltånagel och konstaterar att det är iskallt och jag kommer icke att överleva ett bad på dessa nordliga breddgrader ! Så jag valde att stanna hemma och mysa med den andra överlevande solstolen som stod under taket när monsunerna härjade !
Ajust det ... All nederbörd som rasat ner har ju bidragit till mördarsniglarnas framfart. Och dom arma slemhögarna har gått berserk på min plantering !!!
Så nu blev det krig när don började slicka på min psysalisplanta och mina penséer !! Nej nu jävlar ....
I halvtid leder jag ?
Psysalisplantan är offrad tyvärr men jag har decimerat äcklen med råge.. Får nog inte bort alla men dom ska få veta att spolarvätska dör man av... Och salt
Och att få huvudet bortklippt !!
Så...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards