Direktlänk till inlägg 10 juli 2015

Semester med frugan del 1

Av Nanny B - 10 juli 2015 19:10

Måndag .. Vi fick fiber installerat så frugan firade med att inte kliva ut ur soffan i hela taget . Bara låg där som en diva och ropade efter praliner . Jag sket i det .. Hon fick en näve jordnötter ! En sur blick och en kylig attityd ! Låtsades som om jag var jätteupptagen och oförstående!!
Senare framåt natten bankar hon på mig .. Påstår att det är folk på vinden? Jag masa mig ur sängen för att kolla in alla fönster , en snabbtitt i kylen och en vända i hennes hemliga godisgömma!
Fanns inte ett shit på nått av ställena !!
Går tillbaka till sängen och ser min fru lite skrajsen med stora ögon.
-såg du nå? Viskar hon.
-ja spöken! Svarade jag och somnade innan jag lagt huvudet på kudden!
Tisdag ... Packade klart bilen och när frugan pekar på en väska stor som en ishall så ifrågasatte jag om hon behövde ha med sig hela sin skoarsenal!
-vill du jag ska gå som en tattare? blev svaret och den blytunga väskan åkte in i bilen !
Gled igenom ett vackert regnigt Sverige mot Kungshamn .
Frugan kvittrade om hur spännande det skulle bli att tälta..
Väl på campingen så öste regnet ner men det skulle inte stoppa oss. ( läs mig) nu jävlar ska de tältas och vad gör lite monsunregn... Tältet är vattentätt!
Ajust det .. Jag hade glömt att berätta om tältets storlek... Frugan trodde det var ett för 4 personer .. Men man hinner inte tänka på allt ...
Hon såg faktiskt ganska rolig ut när vi vecklade upp ett tält för 8 pers till! Dvs ett 12 mannatält som är stort som ett mindre garage!
I hällande ösregn så satt vi där och jag fick höra några arga ord om luftmadrassen .. Jag menade att liggundelagen funkade men "prinsessan på ärten" var måttligt road . ( hade ingen fungerande pump och tänkte fan inte blåsa)
Efter ca 2 timmars sömn så vaknar jag av min fru fullkomligt lättar med sovsäck rakt upp och landar i min!
I skenet av blixtar som avlöste varandra så bad hon till Gud, Jesus och fan själv . Trodde inte ens hon var så religös ..
Ett par timmar senare så krävde hon ett annat boende .. Grinade och ylade om att det vart hårt underlag, åskväder och nära döden upplevelse !?? Och som vanligt fick hon sin vilja igenom..
Så vi drar ner till mot Köpenhamn.
I värsta tänkbara väder så gled vi över Öresundsbron ... Frugan gnällde om att hon inte såg något .. Jag var purken över att de kostade 350 spänn för ett våt utsikt !! ( den kan jag få bakom vår sovrumsdörr gratis Hehehehe )
Hade bokat en rätt sunkigt hotell men frugan strålade som en sol när hon somnade !! Jag sov dåligt ... Är van att få en armbåge i sidan, flertal sparkar och att hon håller för näsan på mig nattetid . Påstår att jag snarkar men jag hör inge ..
Kände mig ensam trots att gullet sov som en bebis bredvid .
Vaknade upp i ett Danmark vars väder var i kaos... Undrar om vädergudarna trakasserar varandra och griniga Regn-hen ligger på topp!!
Fortsättning följer ....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards