Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Det gick inte att laga !

Av Nanny B - 5 april 2015 23:00

Min käre sambo har en fix ide om att allt går att laga! Och våra vitvaror i köket hänger med på sista versen.
Spisen/ugnen har länge bett om att få dö rent ut sagt och visar detta genom att stänga av sig men ett välriktat slag mot ena hörnet så hoppar den igång igen .. När jag påpekat detta märkliga HLR-sadistiska våld så har sambon menat att det är bara ett relä som behövs bytas ut .
Påskmiddag i antågande och vi ska förbereda en del mat .. Då händer det som inte får hända !!' Ugnen går i strejk!!
Sambon går igång med det sadistiska påhoppen på ena hörnet och ugnen har verkligen bestämt sig att " enough is enough"
Trots svordomar och hot så vägrar den envist att fortsätta med varmluft i 200 grader!
Sambon blir högröd i nyllet .. Sliter ut spisen, rycker kontakten och hotar den lite till.
Ut i garaget och hämta en skruvmejsel och kommer inrusande vig som en flodhäst.
Med en blick likt Dr Mengele så går han lös på spisen.. När han micklat bort spisdelen och står och glor rätt ner mot ugnsdelen så ser sambon något konfunderad ut
Han micklar lite till och sen så sätter han ihop allt med en viss bestämdhet!
Jag vågar faktiskt påpeka att det är ju bara byta det där reläet ..
Det skulle jag aldrig ha påpekat !!!!
Sambon börjar nu prata om att det kanske inte är så dumt att köpa ny ändå.
Jag slingrar mig tillbaka till reläbiten och sambon ser upprört på mig !!
-va fan det var ju så många .. Säkert en 20 st ..
Jag brister ut i tokskratt !!! Håller på att pissa på mig !
Sambon ser bara oförstående ut..
Jag kvider fram.. -du har mött din överman .. ugnen!! Vissa saker vill bara inte bli lagade ..
Hahahahaha
Men vi gör ett sista försök och sambon får sitta eldvakt!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards