Direktlänk till inlägg 10 augusti 2014

No touchdown....

Av Nanny B - 10 augusti 2014 21:56

Semester är bra !
Jag gillar semester .. Ledig och man kan göra det som faller en på.
Som att slänga in tält .sovsäck, en bag-in-Box och en bästa kompis i bilen och bara åka dit näsan pekar ..
Vi gjorde detta .. Jag och Mona!
Och vi hade grymt kul!! Klappat en uppstoppad grävling från finska vinterkriget, tältat utanför en camping, dansat bugg till en skitdålig trubadur. Fiskat krabbor med klädnypor i trä. Smet in på ett slott. Åkt på varenda gata i en stad . Snott majs på en åker.
Men framför allt så har jag fått en vän för livet .. Mona!!
Äntligen finns det en som är som jag men ändå inte !!!
Vi hade grymt kul och det kommer fler äventyr
Enda nackdelen för mig att vara borta är grejjen med att gå på dass .. Speciellt på campingar....
Offentliga toaletter där det är små bås på rad och är en fasa om man ska göra "nr 2".
Jag har fobi för det !!! Nästa så jag tycker det är jobbigt bara av tanken .
Hur som helst så har man inkomster så får man utgifter . Rätt enkel ekvation men Joråsåattäre ...
Utgiften är inte så enkelt att göra sig av med när man är på resande fot och man har ju inte alla gånger med sig hela badrummet ! ( bara det som får plats i 4 necessärer )
Men tillslut då är det ju lagom moget och man tvingas till ett bås . Om man inte är i närheten av Statoil.
In på båset, dubbelkollar så dörren är låst ! Klär in Gustavsbergstronen i toapapper, vägrar sitta på någon annans bajspartiklar !!!
Så slår man ner häcken och försöker få lite lugn och ro .... "Yeah right"
Sitter och läser klotter på väggen så hör man den bredvid kissar .. Och de skvalar ..ingen risk för uttorkning där inte !!
Kommer av mig totalt men sitter kvar .. På andra sidan sitter en tuggummituggande tonårstjej och pratar i din mobil..
-asså, hon ba drog och vi ba "poff " drog asså typ efter "fnitter "
Tjejen blåser bubblor efter varannat ord "poff"
Rätt var de är kommer det ett par barnarmar in under väggen som slutar 20 cm från golvet .
Hej hej kissar du? Någons gulligan försöker ta sig in ålandes till mig .
-nej men lilla Svante, så får du inte göra!, kommer det från en mjuk mammaröst utanför !
Jag börjar fnissa .... Svante liksom .. Hur kan man döpa en liten unge till Svante .. Hahahahah
Nej ... Det hände inte att "örnen landade"...
Med ett rött märke i form av en toaring på baksidan av låren så åkte man till Statoil ... Eller använder handikappsmuggen.... !!
Fasa för offentliga wc .... Jag vill inte höra när andra uträttar sina behov...och jag vill inte att nån ska höra mina!!!!

Snick sack skitsnack!!!




fet textfet text

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards