Direktlänk till inlägg 10 april 2014

no more akuten... eller ska vi skrika..?

Av Nanny B - 10 april 2014 21:56

Vem fan slog sönder en spegel?? saltet slut när jag ska kasta de över axeln... råkat gå under en stege...??


Julia ramlade i en stentrappa i måndags förmiddag och får handen böjd bakåt.."smärta"..... men när hon kom hem så hade hon ont men skolsköterskan hade lindat om så bra att det var ingen större fara... och jag åkte på min efterlängtade danskurs... buggelibugg..=)

när jag kommer hem så har hon tagit av sig lindan precis som sköterskan sagt... inte sova med den!! och hon kan inte röra handen uppåt... den hängde där som en lessen tulpan... kall och lite blå...

ringde 1177 och en underbar sjuksköterska sa.. åk åk åk !!!   ÅK NU!!

Så det var bara att svida på sig igen.. och lilltroll protesterade i högan sky.. - jag vill inte till nå förbenade sjukhus!! Jag hatar sjukhus!!!  Lilltroll satte sig i en "lotus-position" mitt på golvet men med armarna i kors.. 

Det kändes som jag inte hade tid med att lösa problemet med att försöka muta utan kastade upp ungen på axeln, tog hennes skor i handen och gick.... och ungen morrade med dov röst..  : jag vill inte... jag vill inte jag viiiill inte säger jag ju....  

Julia satt redan i bilen när jag kom ut med den morrande ungen...

Just då önskade jag att min butler kunde ha vart barnvakt.... men han är ju på semester i Västindien.. hoppas han tycker sanden är skitvarm och drinkarna megaäckliga!!

Den morrande ungen muttrar hela vägen fram till akutmottagningens dörr...

Vi får vänta lite efter vi anmält och då får hon syn på en rullstol.. hela ungen skiner upp och hon smyger upp till mig och viskar.. -mamma, sno rullstolen, vi tar med den hem!!!

Jag försökte efter bästa förmåga att förklara för ungen att tänk om det kommer in någon som har tappat ett ben.. då behöver den sitta i rullstolen... och man får inte sno rullstolar, det kan man hamna i finkan för!

hmmmm, ungen köpte min simpla ursäkt.. för stunden.

3 och en halv timme senare är vi inge klokare utan en erfarenhet rikare... handen ser likadan ut.. 

Läkare sa att det inte var brutet och nått om sjukgymnastik... jaha då får vi köpa det !!

Är hemma efter 23.30 Linn har vaknat till och är i sitt esse .. Julia trött och gnällig... jag är lika trött men biter ihop...

julia vaknar flertalet gånger under natten och har ont. väcker mig varenda gång.. 

Stannar hemma på tisdagen.. Vi gör inte ett shit på hela dagen...bara slappar!!

På onsdagen vill hon gå till skolan... Lindar om armen... verkar funka och hon kommer hem och har ont... 

Håller sig väldigt lung... vill ha lindan på ... men jag ensvisas med att linda av den... hon skriker av smärta och ber mig dra åt helvete... lindar på den igen och ber henne iallafall försöka röra på fingrarna lite.. 

Det börjar bli sängdax och Linn hoppar rätt in i våningssängen med näsan först!!! Både jag och Julia hör smällen... Det var en bra en... hon måste ha sett stjärnor.. !!!

Julia skriker på mig att komma ... Linn skriker för att hon är rädd och har ont.. jag skriker för jag fattar ingenting..

Julia skriker på mig att inte skrika, Linn skriker för att det kom 2 droppar blod och jag skriker på Julia att inte skrika på mig..

Julia skriker att Linn blöder och Linn slår då på PRIO 1 skriket. även kallad ALARMSKRIKET!!!

Jag skriker till Linn att inte skrika och Julia skriker att jag inte ska skrika på Linn...

När vi lyckas bryta och sluta skrika på varandra så tar jag med mmig Linn ut i köket... Ungen är inte fager... 

näsan ser ut som den vart med i krig... svullen och lite sned... 

Ringer 1177... men den underbara människan som tog emot mitt samtal i måndags måste ha vart ledig och kontorets ragata jobbar ... 

Ragatan vill att vi helst ska vara döda i minst 2 veckor innan vi kan få en telefontid till telefontiden!!!

Äh vadå... dom gör inget med en svullen näsa... så länge hon kan andas så är det ingen fara..typ!!

Ursäkta ???  hon har nyss slagit skallen i rätt hårt... Ragatan lyssnade inte.. 

skit samma .... måndagens erfarenhet räkte till att vilja stanna hemma.. Linn vad vid gott mod ändå.. 

så det var bara att ladda sig inför en lååång natt.

släpade mig upp på morgonen ... väckt en irriterad unge titt som tätt fram till kl 4.. och hört Julia grina illa om handen... 

hasade mig till jobbet..blir uppringd på förmiddagen av en upprörd skolsköterska !! VAAAAAA SAAAAA DUUUUU??  Nej nu jävlar... och sen var remis och åter igen upp till samma karga rum.... 

en annan läkare... och jag hann inte med i svängarna innan gips och en lovad tid till arbetsterapeuten!!

en liten spricka... en ynkelpynkelspricka på raduis.. ena benet i underarm... 

skit samma ... nu ska det bli bra!!!


nu är klockan mycket... natti natti...  




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards