Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Nanny B - 9 oktober 2013 20:55

Ska man bli överkörd av ett tåg ska det vara av ett flera kilometer godståg, så man är säker på att det inte finns en slamsa kvar.. 

Först ut på lediga dagen var Julias polisanmälan!!

Det här har hänt...

Jag har vid fler tillfällen märkt att hon vart ledsen för att folk skrivigt elaka saker till henne på nätet. (olika chattsidor) men jag har tänkt att klart ungar är osams och de reder ut det där bäst själva... 

igår kväll så var jag tvungen att gå in och kolla med henne då jag hör henne gråta..

Först så trodde jag det berodde på att hon gjort slut med en kille... ( ena veckan heter han Pelle och nästa vecka Erik, man har inte riktigt koll på hennes kärleksbekymmer)

men så var icke fallet... 

Jag fick en chock..... ungeför som någon slagit en i magen!!

jag tappade hakan helt enkelt.... fy fan vad hemsk det var att läsa...

Hon var med på nån sida där det går ut på att fråga folk vad som helst...och man ska svara. ( ask.fm)

och vad får jag läsa...?? allt var inte snällt kan jag lova!!!

Meningar som skickas anonymt var rent ut sagt kränkande...

Du ska dö din slemhora

är du oskuld

din jävla hora

osv osv....  tänker inte skriva vad som mer försigår på den sidan!!!  fy så hemskt!!

Tittar på min 13 åriga dotter och känner en skuld... jag har inte skyddat henne från sånt här... 

Känner hur raggen på ryggen växer... nej nu jävlar...

Jag som förälder lär mina barn tidigt i livet att respektera andra... att alla får vara med..alla har samma värde. 

och att svära..ja det gör vi så ändå inåt helvete men inget jag aldrig uppmuntar mina barn att säga till andra..

gör screen shot och spar två bilder.. dessa finns på min facebooksida..

och vänner blir lika chockade som jag...

Imorse så tar jag kontakt med admin på den aktuella sidan genom att fylla i ett slags formulär.

ber dessa att kolla upp om detta är rätt att skriva till andra människor.

hoppar in i duschen och gör mig iordning för att åka till polisen... ( vem vet ... kan ju finnas nån snygging där)

På polisstationen så får jag träffa en ung poliskvinna och vi går in i ett förshörsrum.. 

jag har med min macbook och kopplar upp den ... när jag ska logga in på den aktuella sidan så går det inte... efter typ 10 försök så ger vi upp... och konstaterar att dom skickat ut fel person...!!! Seriöst??? ÖHhh verkligen va!!!

Som tur är tycker den gulliga poliskvinnan att det är bra att mamsen har sparat bilderna i mobilen =)

Men nu är det iallafall en anmälan gjord och jag har sagt åt mitt barn att ta bort alla sidor . facebook, instagram och Kik får hon ha kvar... Inga problem sa hon och fixade det med en gång... =)

Du som har barn kan väl upplysa din lilla gullunge om att det är verkligen inte okej att skriva elakheter om/till folk... 

och att vara noga med att anmäla när man blir utsatt för kränkade ord!!

Förtal har vart olagligt i 900 år.. !!!  http://www.ur.se/Tema/Friad-eller-falld-i-juridikens-gransland/Internettrakasserier


nåväl...  eftermiddagen flöt på och inga större incidenter... Mats kom och hämtade C-G ( min motorcykel)  som ska övervintra hemma hos dom. =)

Sen så åkte jag hem.... och ska köpa bussbiljetter till Julia.... då upptäcker jag att min plånbok är borta... l

SKRIK OCH VILD PANIK!!!

letar överallt... åker kors och tvärs över hela stan... letar som en galning. spärrar VISA och bank-korten fort som attan.... 

tillslut får jag känna mig besegrad... =(   och ringer polisen .... !

sätter mig och deppar lite i soffan.... då ringer en man.. som har hittat körkortet en bit längre bort.. =)

men bara körkortet !! 

Allt annat är borta... alla plastkort och framför allt min snygga plånbok.... =/....

Går ut och möter mannen som hittat den och tackar honom... ska gå in igen och då har jag inga nycklar...

UTELÅST!!!!  vafaaaaaaan   jag visste att Julia var vaken och sitter i soffan med hörlurar..... Suck!!!!

12 finmakadamstenar senare så öppnar ungen... suck!! 

Så nu tänker jag pissa och dra nå gamalt över mig!! 

hoppas att morgondagen blir underbar...."ber för ett mirakel"

















Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards