Direktlänk till inlägg 13 september 2013

Avlivning pågår!!!

Av Nanny B - 13 september 2013 18:46

Sent Igår kväll så satt Linn och rafsade sig i huvudet . Jag skrattade åt henne och sa -har du löss din luspudel!!! 
Då berättar ungen att det var en flicka på en annan avdelning i skolan son haft det !!! 
Men för säkerhets skull så tog jag mig en titt på den unga damens kalufs .... 
PANIK!!!! PAAAAAANNIIIIIIIIIIK
JAG HADE JUST SETT ETT LITET ÄCKELDJUR I MIN UNGES HUVUD!!!
jag rusade ut i vardagsrummet .. Hyperventilerar och får frossa !!
Känner att jag kommer att kräkas strax .. Sjunker ner på mattat som en geléklump..... 
Tankarna far runt i skallen på mig .. Vad gör jag nu??? Äckelkänslan kryper på mig...
Med en djup suck möter jag min dotters en aning förvånade blick. Hon undrade säkert vad hennes mamma höll på med som just rusat runt i vardagsrummet ... 
Julia kommer ut och undrar vad som står på..
-jag tror hon har löss, viskar jag och tårarna är inte långt borta ... 
Mitt älskade barn sitter på en stol .. Så oskyldig .... Så liten..hon är ju bara en liten ängel... Hon har ju hela livet framför sig.. Varför ska detta drabba oss??? 
Tonårsdötter tittar på sin förtvivlade mot ömsom på sin oskuldsfulla lilla syster .. 
Snabbt drar hon ur sin hårtofs och sätter sig på en stol !!! 
-mamma... Kolla mig med, säger hon och uttalar orden som pisksnärtar !!
Skakad går jag fram . Lyfter på hennes hår .. Kollar lite här och lite där... Jag skälver av fruktan... 
Plötsligt vill golvet under mina fötter öppna sig ...
SKRIK OCH PANIK (igen)
Jag rusar in på toaletten ... Tårarna rinner ... Sjunker ner på golvet och håller mina händer för ansiktet !!!
Varför ska detta drabba mina barn.... VARFÖÖÖÖÖR!!
Gråter en liten skvätt för mig själv ... Nu måste jag vara stark!! Mina barn behöver mig !!
Kollar på klockan... Helvete .. Apoteket har stängt !!!
Helvetes jävla skit!!! 
Ger barnen varsin mössa medan jag uttalar deras dom!!
Ni har huvudlöss... 
Skräckslagna tittar vi på varandra ... Vi måste va starka!! 
Jag lovar att avliva äckelkrypen under morgondagen !!! 
Sen rostar vi mackor och dricker choklad ... 
Vrider och vänder mig i sängen... Kan inte sova .. Det kryper på mig ... Det kliar på mig .. 
Lyckas tillslut somna...drömmer om stora insekter som vill äta på mig.. Vaknar kallsvettig av att min huvudkudde vibrerar och en välbekant något kvävd ringsignal ..
-ja Nanny, svarar jag med hes röst !!
-tjeeeena,.... Asså du missar jordens dunderparty... Bla bla bla .. Vaaaa sover du?? Rösten tillhör en god vännina...!! 
Öhh Nej inte så mycket, bara lite med ena ögat...doooooh!!! Svarar jag !!
Lyckas iallafall somna om... Tillbaka till entomologens värld... 
Jag lovar att jag hängde på apoteksdörrlåset 8.30 imorse ...
Flyger in .. Tar tag i första bästa apotekare som är en man!! 
Frågar vad han rekommenderar bäst !!
Får ett medel och skyndar mig att betala!! Han påpekar flera gånger att läsa bruksanvisning noga !! 
Väl hemma så samlas flocken och jag börjar läsa ..... Men va fan !!!!
Medlet ska sitta i 8 timmar under natten !!
Jahapp ... Arg som upprörd geting åker jag tillbaka !! Kräver återköp och beger mig till ett annat apotek med personal som är kvinnor!!!
Ett par timmar senare är ÄCKELDJUR avlivade förhoppningsvis icke humant!!!
Dom har fan inget på mina ungar att göra!!!
Usch usch usch usch... 
Tvi och må dessa oönskade huvudgäster brinna i helvetet !!

Hittade en anteckning i min mobil... 
Min superhärliga svåger dom är dalmas fick några utländska medarbetare ... Från Indien .. Väldans exotiskt kan man tycka men han hade lite problem med deras namn ...den ena hette Rekha Dass och den andra Raniit Ready.. Så han kallade dom för Toa och Snurre Sprätt !! Hahahah ja när dom inte hörde så klart ...
Sen fortsätter han att berätta om sina klass kompisar som också hade lite roliga namn ... Dick Bender och Ann Ahl.... 
Jag tokskrattade länge ....
Tänk vad några bokstäver kan roa....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards