Alla inlägg den 12 september 2013

Av Nanny B - 12 september 2013 22:45

Det dör med politik är för mig rena rappakaljan!!!  Oavsett vilket parti man röstar på och det är upp till var och en ..

Jag tycker att politiker och sånt är skojare.. dom lovar vid varje val guld och gröna skogar ... men sen så får våra pensionärer som sitter på serviceboenden äta mat som inte får kosta så mycket. Och ta in fler invandrare istället för att se till att dom som redan är här får en dräglig tillvaro...osv osv... tänk om jag vore president!!! då skulle ni se på andra bullar !!  

Jag hade två vänner på facebook... som trodde jag var med i Sverigedemokraterna.. hahahah 

jag och min bror var på väg ner på storbyn..och möter en kille ... skrämmande lik Jimmy Åkesson, men det var nog enda som dom hade gemensant.. för det första ... Jimmy Åkesson skulle nog inte irra runt i mina kvarter utan livvakter... han har nog aldrig ens vart i min by...

Killen var på väg hem ... och vi skrattade gott och tog en bild och la ut på facebook... 

Min bror skojjade att självklart var det Sverigedemokraternas hövding... hahahah

men det missförstod av dessa två numer fd vänner som trodde på fullaste allvar att det var han... dooooh

men nu är det så här.... jag erkänner.... jag har aldrig röstat på ett parti!!  Jag har varannan gång röstat på tomten eller kalle anka på ett blankt papper...

Jag tror inte politik... dom lovar en massa men det hålls inte.. 

Ska man hålla nivån nere så Kalle Anka har inga byxor... hmmmmm och tomten.. ja han gillar barn!!!

Visste man inte bättre att den ena är en tecknad seriefigur och den andra bor på nordpolen där det knappast finns täckning på mobilen. 

Alla gillar olika saker..  tycket man inte om grönsaker då åter man väl inte det.. eller???  

enkel ekvation..egentligen!!!

I vårt avlpnga land har vi yttrandefrihet... och man får tro på vad man villl... och detta är mitt val.. 

Jag respekterar att andra tycker att vissa partier är bra eller äter champinjoner... jag gillar inte svamp så jag äter inte det!!!


Vi har blivigt drabbade av en farsot i min lilla familj så imorn blir det till att sanera... 

ibland är det inte kul att va mamma..... men för det mesta är det det bästa som finns...

Linn fick ett par nya gymnastikbyxor idag.. liknade dom byxorna jag har till gymmet.. 

Så lycklig som hon blev.. och frågade om vi skulle dra till gymmet.. för hon behövde träna lite.

tittar på min unge som håller upp sin lilla seniga arm och menar på att hon har inga muskler.. 

När jag påpekar att man måsta vara minst 18 år för att få träna på gym ser hon lite fundersam ut...

- vad ska jag då med byxorna till???

Förklarade att dom springer ju på gymnastiken i skolan och då är dom verkligen bra att ha så hon inte svettas så mycket om benen...

Jag vet.. jag är ibland en usel mamma som förvränger sanningen lite... men ibland måste  man bara!!

jag vet inte om hon nöjde sig med svaret ..


oj näää nu måste jag nog hoppa i sängen... klockan är minst 200 nu!!

tjing tjong !!






Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards