Direktlänk till inlägg 15 november 2011

ja jo men tjena... mittbena!!!

Av Nanny B - 15 november 2011 13:38

Det går trögt nu med bloggandet..tjata på ni!!  men jag har liksom inte tid eller lust!!  Har annat för mig!!    Sitter sällan vid datorn numer.   Men ibland så kommer det ett infall och då är det bäst att passa på!!  .

Vintern härjar runt knuten och snart ska det julpyntas.. men iår har jag bestämt att huset inte ska se ut som nån blinkade nöjespark.  Tänkte hålla mig till en mer traditionell utsmyckning .  Och sen ska de bakas papparkakor, lussebullar. Julhandla och koka skinka... stress stress stress... med allt man ska hinna med FÖRE den feta gubben i röd pyjamas fassnar i skorstenen.  Tänkte va lite smart att redan nu planera in när och hur saker ska göras. 

Varje år är det samma visa.. man tänker men så händer det inge mer!!.. fast inte bara det med julen .. det finns andra saker med , som att putsa fönster, man tänker att då och då så gör jag det. När "då" kommer så hittar man en annan mer intressant sysselsättning ( Wordfeud) att roa sig med och vips så är det försent... Ops!

Fast å andra sidan så finns det ju folk som lever på att göra sånt och man ska bara ta sig tid att inte spela WF och kanske ringa en sådan. ´

Satt och kollade i vår lokala dagstidning.. och det var visst en bilolycka nånstans och polisen sa att det var halkan som låg bakom.. Öhhhh  vänta nu hhär???  Samma visa vartenda år. det är ju förihelsike puckot som inte anpassade farten efter underlag/väder som är orsaken.. Alla vet ju att vinterhalvårets vägar kan vara hala även om det är nån plusgrad eller när världen utanför köksfönstret är vit av frost så kan man inte räkna med att vägen ska vara torr som en sommardag!!  En del ska bara inte ha körkort!! 

Idag har jag en lugn eftermiddag då ska jag roa mig med att fixa lite i min egna takt .

Farfar Rolle och Lisa är hemma i Svedala och småglina följde med dom nu.. skönt värre!!! 

Bra att dom får sin egna tid tillsammans utan att jag eller Andreas är med.. Så är det när man har barnbarn!!

Jag ska ju bli "mormor" .. Min andra unge Johanna ska bli mamma i sommar. När hennes mamma dog så lovade jag att ha ett öga på barnen.  jag är övertygad att det sitter en stolt mamma uppe i himlen och väntar med spänning likamycket som jag!!  fast det är lite sådär skrämmande med.. har nog inte förstått hur stora dom egentligen är..

Johanna och Alexzandra fyller ju 22  nästa år. Dessa systrar kan inte vara ihop eller ifrån varandra. 

Min minsta skitunge börjar ju förskolan nästa år.. hualigen.. Då har man inget dagisbarn!!

Vi satt en eftermiddag och pratade om hennes "Oma" ( farmor på tyska ,Andreas farmor ) som är blind och Lillskruttan förklarar att då ser man ingeting och måste ha mörka glasögon. ( Oma bär sådana ) . jag frågade den unga damen om man inte hade några ben och vad man skulle göra då??  Jo då fick man åka rullstol!!! 

- men Linn om man inte hör något, vad är man då? luskade jag vidare...

Ungen tittar på mig med stor misstänksamhet och suckade. - Ja då får du gå till doktorn!! 

Svaret kom blixsnabbt och jag bet mig hårt i läppen för att inte tokskratta....

Vi tar den lektionen senare med att vara döv!! hahahah

nehepp... dax att göra nytta eller om jag ska spöa nån i WF....





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards