Alla inlägg den 29 november 2011

Av Nanny B - 29 november 2011 18:38

1:a advent for förbi och julen närmar sig med stormsteg. Det arma dagisbarnet tränar på sina luckiasånger högt och så ofta hon kan. men idag så kom det en ny sång som fick mig att storkna... Ja det händer att även jag tappar hakan!!

Hon sitter vid köksbordet och gör konfetti av ett gammalt kuver med en sax, medans hon roar sig så kommer det ut någon i munnen som får mig att hajja till... Va fan sjunger du utbrister jag ???  Sjung en gång till!

" Bjällerklang Bjällerklang cykla bakofram.. så långt är jag med  i en port stod en björn och måla snoppen grön !!! jaha.. tänkte jag och funderade på vart hon lärt sig det där och det är definitivt INTE på dagis!!!

Jag började tokskratta och det lilla gullet undrade nog varför ???  Hon såg förvånadt på mig  och jag började sjunga jag med!!!   Världens bästa mamma!!  Jajjamen!!! 

Dax att börja lära henne några Björn Rosenström.... hahahahahah  tur att hon inte riktigt har en aning om vad hon skrålar om!!


Min älskade DieselDoris kom hem idag.... och det är megakatastrof!!!!!!!!!!!!   Dom har lyckats repa henne!!  jävla aparslen!!  Kämpade med tårarna dels av glädje över att ha henne hemma och av sorg av att se hur dom sargat hennes sidor!!  Sen har dom bytt generator och det undrar man ju varför för den var det inge fel på!!!!

Min svarta Hynda är besudlad.... åhhhhh arg arg arg...  det finns inte ord!!!!!    


Hovslagaren hälsade på Frippen idag.. en välbehövlig pedikyr må jag säga och så kom chocken... han hade Lymfangit.. innan jag visste vad det var höll hela min värld på att rasa samman... min älskade prins hade någon så hemskt ... jag hade aldrig hört det förr och inte kom jag ifrån jobbet så jag kunde ringa utan fick smsa i smyg..

men ett sms fick mig på ett godare humör.. Tack snälla Agge och Jonna för ni räddade dagen... Nu kan jag,Nettan Natta, Erika och Julia vara lugna.   ett litet sår som blev infekterat så man måste lägga ett joddomslag under natten.. Blir det värre så självklart kontaktas veterinären. ..  faan kunde inte hovslagaren sagt de från början att de va ett infekterat sår.. suck!!   skrämma upp en så man håller på att svimma.. jag gör vad som helst för min prins.. just nu lite stallsjuk... har abstinens och saknad...


Sjukvården i stan är väl inte mycket att hurra för heller..

Farfar Matsork åkte under måndagen upp till sjukan för han hade ont i nacken osv osv.. och halv tre på natten ringer det på dörren hemma hos  blinda Farmor Matsork .. hon vågade inte öppna men envist så slutade det aldrig att ringa på dörren så hon smög sig ner och det var farfar som blev avlämnad i hallen!!...  Hur fan i helvete kunde dom skicka hem en gammal man med smärtor vid den tiden på dygnet!!!!!   Va fan håller dom på med??  ska kolla upp under morgondagen hur det gick till!!!   Behandlar folk värre än försäkringskassan!!!


ja just det.... idag så var det sandat på en gata på det område jag jobbar på... hmmm och de va inte nådigt med sand hahah så man kunde inte låta bli att rivstarta.. hehhehehe  och man undrar ju vad folk tänker med när dom beställer sandning en dag när de är 9 plus ute???  doooohh


Hur som helst fick jag för mig att fixa det MacDonalds likanade M:et ovanför ögonen...

Försökte som så många gånger med pincett... svordomar och tårar avlöste varandra..

Övergick till små vaxremsor och satan i gatan, helvetes jävla skit och fy fan vad ont de gjorde.. Ringer i panik till Salongen.. - kan du komma om en halvtimme.!!! JAAAAAAAAAAAAA

Saker man inte kan ska man inte kan ska man inte ge sig på!!  har försökt i många år men aldrig lyckats !! lika bra att överlåta sånt på experter..

Så nu har jag ett par ögonbryn igen...

Nu kom Evve och pakerade sin DieselGris bakom Doris.... det uppstod lite löööve....    hahaha

( hon har en liten rast i arbetet nu) 


nehepp.... dax att glo lite efter en ny tattooooo   woooohooooooo  



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards