Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Nu vart jag skitglad!!!!!

Av Nanny B - 18 november 2014 08:22

Det är helt sjukt .. Kände mig mig så nere och deprimerad .. Skrev en rad på fb .. "Buhuuu jag är lessen"
WOW... Sen fick jag kramar så de räcker till nästa århundrande...
Rörd till tårar klickade jag i "gilla"
Det är helt underbart att just NI finns ..
En enkel sak som att skriva KRAM betyder så mycket . Det ger värme och glädje !!
Facebook är... Ja inge annat än Facebook .. Man väljer själv vad man vill dela med sig . Jag valde att lägga ut min sinnesstämning just då.. Annars vill jag hellre dela med mig av allt galet eller roligt .. Hellre glädja än att låta folk få veta vad jag just åt. Hur kul är det att visa sin middag??
Min mobil fick ladd-torsk.. Och var i helvete hade jag lagt kabel.... ?
Kollade överallt i varenda förbannade eluttag som finns på mina 55 kvm .. Nope!! Ingen kabel..!!! Suck!
Varför skulle jag lägga den på toan så några kvm kunde jag utesluta ..
Hallen med ..
Hittade den på byrån i sovrummet ... Inte ett minne att jag lagt den där och börjar fundera på om jag har åkt på någon form av Demens tillfällig light-version ..
Kolla fejjan igen och det värmde !!
Glömde nästan bort varför jag var ledsen ett tag .. Blev då himla glad över all omtanke som jag fick ..
Tänkte gå och gömma mig i ett råtthål i skogen men först kolla Facebook hahaha
Nä bara bita i det förbannade sura äpplet och kämpa på!!
Men tack för alla kramar ... ??. Det är guld värt!
Får man verkligen kasta ut tegelstenar från en vind, 4 våningar upp kl 6.45 en tisdagsmorgon ??
Linn är sjuk så jag tänkte slå till med en skön sovmorgon !
Jag måste bo granne med de mest idiotiska puckos !!!
Dom har hållit på att väsnas i flera år nu...måndag till söndag ...
Nu renoverar dom vindsvåningen och har byggt någon grej som dom firar upp grejjer med från utsidan . Byggställningar, brädor och en hink med betong ... Allt åker upp och ner från utsidan ..
Ibland vill man kasta en yxa ... Som brinner !!!
Ajust det ... Yxor!!
Försökte mig på konsten att hugga ved.. ( det händer ju att jag håller till på annan ort utan stötande grannar )
Jag har ju liksom redan eldat upp dom färdiga vedpinnarna och nu fanns det bara typ "tjocka stamskivor" eller som en stubbe kvar som bara behöver klyvas .. Joråsåattäre !!
Stubbe nr var väl en enkel match .. Satte yxan i den, ställde mig bredbent och 2 svordomar senare var den kluven..
Tjoohoo det var ju kul! Stolt plockade jag upp 4 snygga vedpinnar..
Stubbe nr 2 krävde fler än 2 svordomar. Runt sisådär 14 st och nu var jag varm i kläderna .6 mindre snygga pinnar lades till högen..
Stubbe nr 3 lades fram för slakt!!
57 svordomar senare och när stybben klövs itu, for den rätt på min fot !! Svettig och förbannad så tog jag dom 2 stora bitarna, lade tillbaka yxan och gick in!!
Jag kunde ha dött!! Fått yxan på foten itstället ..hur snyggt är det ??
Folk gnäller om en spik i foten.. Då vet dom inte hur det är med en yxa!!!
Nu fick jag en gigantisk vedpinne där och av den smärtan så vill man inte bara svära utan dö litegranna med!!!
Vedhuggning är nog inte min grej...






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards