Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

I hate U dumjävel...

Av Nanny B - 27 mars 2014 19:23

Det finns saker i livet som kan göra en totalt mentalsjuk!!!  som en jävla enkel service på kaffemaskinen!!! 

På morgonen är den min allra bästa vän... även om den skränar lite och väcker snygg-grannen ovanför så bjuder jag på det.. ( officiellt har han redan gått till jobbet när jag drar igång "motorsågen" )

En svart fin maskin.. fylla på vatten och bönor får jag göra sen så sköter den sig alldeles själv.. bara  ställa dit kaffemuggen , trycka på en grå knapp  och på mindre än nån minut har man en rykande färskbrygd kopp med kaffe och lite tinnitus..

Den gör det godaste morgonkaffet som finns.... den har en powerknapp... 4 gråa knappar och lite lampor som lyser.. 

Kostade lite mer än halv lön men den är värd sin vikt i guld.. eller numer är väl kaffet dyrare än guld... 

och när den behöver rengöras så lyser det en fin röd lampa under en symbol med ett stort S.

Det betyder SERVICEDAX... och det kan man göra själv med enkla små medel genom att titta i manualen som medföljer... 

Jag må vara ful.... så att går jag in i vedboden går sågbocken ut... det kan jag ta.. men jag är fanimej inte dum!!  jag vet det... det har min mamma sagt!!  och min brorsa.... och min syrra... och mina kusiner.. och min mormor.. så det så!!

Men när det gäller en så elementär sak som att göra service på en fördömd kaffemaskin går jag bet.... 

Fast när jag läser manualen som medföljde längst ner i kartongjäveln som den där satans kaffemaskinshelvetet låg i så fattar man inte ett shit!!  Totalt oförstående ... pantad plusmeny!!!

Finns på flera språk... och ingen av dessa är mitt modermål!!

jag har lyckats en gång tidigare och kaxigt tänkt att det var ju en "walk in the park".... ja jo men tjena... 

Just nu så arg att jag behöver nog kognitiv beteendeterapi för resten av mitt liv... 

Jag är övertgad om att manualförfattare och konstruktören är ena riktiga ibecilla tokdårar. jag har inga problem att följa instuktioner men denna går käpprätt åt skogen!!  vanligast är att följa uppifrån och ner.. 

gör så här

sen så här

vidare med de här 

klart!!

Piece of a cake..... de fattar vilken tjockskalle som helst.

Om jag kunde träffa på dom där byfånarna så skulle dom få höra hur man gör en instuktionsbok så att medelålders ( läs 25 års åldern Tack ) kvinnor som verkligen inte vill ha total katastof i köket bara för att fånarna inte kan göra det rätt och riktigt!!

Nu sitter jag här och längtar efter lite syrgas.. jag är lite skitförbannad!!!

Ska jag skicka ut den genom fönstret?  kasta den från ballen? ringa 112 och be om en Haldol ( ges till stökiga patienter ) 

eller ska jag försöka igen.... hum hum hum... 

jag har lite pulverkaffe kvar från finska vinterkriget.... det funkar vid katastof, krig och slut på kaffebönor... 




förhoppningsvis Återseende



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards