Direktlänk till inlägg 24 mars 2014

Bye Bye skitskallen Bore...

Av Nanny B - 24 mars 2014 22:12

Vilket härligt väder de blev idag... och jag sken som solen.. 

Efter jobbet hämtade jag upp trollen och så åkte vi nercabbat till biltvätten. upp med cabben och sen var högtryck så den västa skiten kom bort... och lilla blå blev njaaa.. lite blåare än vad den va innan iallafall... 

jag är verkligen inte så bra på att tvätta bilar... det är inte min grej.. men man kan inte köra den i snabbisen.Är iallfall glad över att man lyckas lista ut hur självtvättsgrejjen funkade...avfettningen är mojängen till höger och högtrycksmojängen ( en lång grej) är till vänster och sen får man ränna till en annan apparat för att vrida på en knapp... avfettning... avspolning... shamponering.... avspolning ... vaxning... och sen nå självrinningsgrejs... jag vet inte vad de är man det är nog bra.... 

Om bilen blir ren???  ÖÖÖHHHH ja den blir iallafall inte smutsigare.. men man kan klart och tydligt skönja vart jag missat iallafall... "skit samma"

Trollen gaddade ihop sig ( för en gång skulle) och krävde milkshake.... så ett besök på det röda M .. jag som verkligen behöver extra runt midjan kunde bara inte mottstå en lyxshake jordgubb..... efteråt så kände jag ÅNGEST och jag bannade mig själv för att ha riktigt urusel karaktär... fyyyy på mig.. styyyygg... men de va ju så himla gott ju....

tänkte att de dansar jag bort på kvällens danskurs.... Så jag for hem och dumpade av skitungarna som lovade att hålla sams i en timme.... 

Tänk att de kan va så himla kul att lära sig att dansa... jag som tyckt att de där med dansbandsdans är för Olga 70 plus håller på att joina den sidan... och det ÄR inte bara gammfolk som snurrar dom lurviga... Alla åldrar.... 

och ett och annat ögongodis finns ju.... "flirt flirt"  håller på att lära mig bugg och modern fox.... och det är megakul!!!

Totalt slut i benen efter en timmes försök att få till en bra dans med likasinnade så ramlande jag in hemma och möts av stortroll som är ursinnig för att lilltroll slog henne... 

jag bara höjde ögonbrynen och flyttade blicken mot den lille förövaren som började skramla om att strotroll slog henne först.... och sen var dom igång... min enda tanke var att kunde inte danskursen ha vart en timma till... det hade jag nog orkat med... 

mitt i middagen så får vi ett sms... och jag måste ringa upp smsaren..... jaha..häst ....  feber i morse.. ... oj oj... 

Full fart ut i stall... och in till häst.. 

Häst ser mycket förvånad ut när vi kommer inramlandes... vi förväntades oss en halvdöd krake.. men han ser på oss med pigga ögon om än en aningens överaskad... 

Jaha tänker häst.. ska vi gå ut nu? Jamenvisst.kan vi det, och häst glor mot uttgång och tänker sätta fart... 

Häst hade ingen feber... häst pigg och glad och slickade Linns händer i jakt på den där goda hästmuslin .. 

nåväl... lite nattinattipussar så fick häst gå och lägga sig igen... Jag såg på häst att han fattade inte varför vi gjorde sån uppståndelse men han gillade iallafall att bli lite omhuldad... 

På hemvägen så tänkte jag över dagen.... härliga dag...!!!!!

Kung Boreskitskallen verkar iallafall ha fattat poängen eller så tog hotet om wodoo på allvar.. 

Hört och sett småfåglars joddlande i buskarna... och en del annat man inte bör nämna men dom tränade sig på att göra fler dunbollar..

Idag var en riktig vårdag och jag kan nog ana lite vårkänslor .... wwíiiihooooooo pirrar lite i benen... 


näää nu ska jag försöka göra en dubbel pik med tredubbelskruv rätt ner i lopplådan..


på återseende... =) 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards