Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

shhhyyyy inte så högt!!!

Av Nanny B - 16 mars 2014 14:10

Söndag.... lite smått ont i håret efter lite festens igår.. Varför lär man sig aldrig.. ? 

Dricker en mängd alkohol och tycker att man har koll på läget.. tills man vaknar upp dagen efter.. 

Muntorrhet, ångest och huvudvärk är vanliga symtom som är riktigt snajsiga.. Och när man ligger där innan man ens har känt efter så man fick med sig alla kroppsdelar hem så börjar man söka i minnnet... Oh herregud.... hur tänkte jag då? Varför skulle jag hitta på det då? Är jag helt sallad?? men det man inte minns har inte hänt och man börjar försöka öppna ett öga.. Tvättade jag bort sminket eller... ??  Jooo det gjorde jag iallafall hälften av det!!  Bra jobbat där Nanny Birgitta Margareta...(jag vet... du behöver inte säga nå och skyll på mamma) 

Rätar ut benen som är stela som pinnar... fötterna är svullna med en blånagel.. hmmmm hur fick jag den??

Vänder på mig och känner en att jag är inte ensam i sängen.. Något varmt och det andas... .. Tankarna börjar gå på högvarv..herrejävlar det ligger nån i min säng!!!  ögonen vill inte öppna sig och jag funderar på att sträcka ut handen... minnesbanken är helt tom... jag var ensam i sängen när jag gick och la mig.. så full var jag INTE!!

sträcker ut handen och känner en varm lite fluffig päls... en svans som viftar ... AAAAHHH lättad över att det var hunden som ligger där...  kravlar med dunkande huvud upp ur sängen, är övertygad om att man är fast i öken och suktar efter vatten... hasar mig ut i köket.. 

Dricker en kanna vatten på mindre än en minut... varför är man så jävla törstig dagen efter?? Spriten måste innehålla nån form av uttorkningssubstans... känner hur inälvorna blir påfyllda av vätskan... aaah

Stirrar på den halvätna smörgåsen jag gjorde iordning när jag kom hem.. Skinka och hallonmarmelad!  OMG... hur tänkte jag då? och glor på en burk majonäs som står bredvid.. Suckar djupt och tackar han ovanför att jag blev trött och däckade i sängen... 

Går in på dass.... upptäcker i spegeln att jag inte fick bort allt smink och mascaran är långt ner på kinderna.. SHNYYYGT JOBBAT!! Tittar ner och jag har inte ens klätt av mig... strumpbyxan har er stort hål..

Ja med andra ord... det var nog hysteriskt kul igår... 

Tar en snabbdusch och skyndar mig tillbaka till sängen.. skakig och frusen somnar jag om en stund... 

Vaknar ett par timmar senare i betydligt bättre skick ..

Imorn ny vecka...

imorn nya förhör med Julia.... 

Det är fruktansvärt att sitta och höra alla detaljer som kommer fram... som förälder håller jag masken... men inombords kokar man... Hur kan ungar vara så elaka.. ??  

Jag lär mina barn att man får inte slå mindre och till min son att inte slå flickor. .. man får inte börja slåss.. du får försvara dig och gå hellre därifrån än att sänka dig till en idiots nivå.. 

jag tror man har lyckats med ungarna i den frågan... 

Men tydligen har inte alla föräldrar gjort det.. När allt detta kommer fram till dessa förövares föräldrar så undrar jag vad dom tänker.. ?

Hur som helst så ska min unge kunna gå ut och känna sig trygg det är min prio ett just nu!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards