Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Oh nej nej nej nej nej ....jag vill inte!

Av Nanny B - 8 mars 2014 06:27

Vaknar i ottan när alla sover !! Till och med mina ögon vill gå och lägga sig igen!!!! Min röst är borta... Ring polisen!! 
Inge sjunga i bilen idag... Faaaan !!
Omusikalisk som jag är är det enda stället man kan lufta lungorna ..jo det är säkert !! .. Jag kan faktiskt inte sjunga ... Även om jag ibland sätter alla toner så vill man inte göra de så nån annan hör... Arma människa som råkade befinna sig i farozonen, säger jag bara då och ringer 112 och begär ambulans för trauma mot stigbygel i örat!!! 
Kan kan inte ens spela instrument..men är en hejjare på Spotify!! 
Instrument som instrument föressten.. 
Ser inte skillnad och det finns likheter på ett piano och ett dragspel.. Den ena kanske man inte ska släpa uppför trappor så ofta och den andra är mer portabel och gammalmodig, mer för den väldigt äldre generationen som är närmare stenålderstiden Båda har ju tangenter för farre !! 
Elgitarr vs banjo?? jadu där finns det likheter .. Sexiga instrument .. Hähö 
Sträng, hals, kropp, och ett hål... 
Banjomusiken förekommer ofta i små byar som har en population på 36 -179 personer och alla är kusiner på ett eller annat vis . Det brukar finnas en välkänd melodi som man kan skönja i bakhuvudet när man besöker deras lokala närlivs/pizzeria och halva byn rusat ut för att skåda det exotiska inslaget . ( dvs Din närvaro )

Elgitarren undrar jag om den finns idag ? allt är ju mer eller mindre datoriserat .... 
Satt och och tittade på ett dansband för inte så länge sen... Trots flirt från sångaren så lät det inte som på spotify .... Verkligen inte men flirten fick mig att tycka det var bra ändå.. Jag log iallafall !! 
Trots min avsaknad av musikgen och en släng av tondövhet så gillar jag nog all musik.. Eller nästan all iallafall..
Storband går fetbort .. Förlåt Henke och Glenn Miller men jag tycker inte att det är bra . Not in the mood....
. Country är väl ingen höjdare de heller .hästjazz liksom ...och Dolly Partons stora tuttar .Hur ska man kunna lyssna på musiken när man inte kan slita blicken från dom? 
Finns en låt för alla smaker och personer och det är väl tur.
Vuxna medelålders gråtande män som svimmar när Backstreet boys gör en "Kaaaboooom" entré ser rätt dumt ut men fullt möjligt ändå...
Nog om musiken för denna gång ..
Nu har jag packat ner mina bästa vänner ( alvedon, 3 sorters nässpray, hostmedicin och astmaspray) för att överleva en jobbdag ... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards