Direktlänk till inlägg 23 januari 2014

Ynkligt.... det är ynkligt!!!

Av Nanny B - 23 januari 2014 19:09

Började dagen med Stallmys.... Så underbart att vara i stallet och pyssla med hästarna!! Kallt som fan är det men numer så finns ju lite vinterisolering runt midjan!! 

När jag var på väg hem så kände jag hur det kurrade i magen... tittade på klockan och konstaterade att det var lunchdax!!  Och vad tornar upp inför mina ögon...  ett gyllene M... som en hägring i en öken så fanns den berömda skräpmatskedjan just där!! och lusten att lägga till 5 kr för en större meny var gigantisk...

Innan jag ens hann reagera så hade Peugeot redan svängt av och stod i Drive thru kön!!

Jag blev alleles varm och mina skäpmats-lustar vaknade till liv. här skulle det minsan förlustas en hel del..

medans jag funderade igom vad som skulle inhandlas ... en hamburgare av största modellen.. eller vänta... jag tar två. och chillicheese... och mozzarellasticks.. megafetastora stripsen och massor av majonäs.... 

När det var min tur att börja beställa så kommer en våg av nån slags Ågren över mig... kallsvettig och fick inte fram ett ljud... 

Hallo ska du beställa något!!  rösten i apparaten fick mig att vakna...

ja, pep jag fram.  och känner hur en panik sköljer över mig.... 

- en liten sallad! kommer ut från min mun ynkligt... vad fan säger jag? tiotusen tankar och en dröm om krossade hamburgare med massor av ost på far genom mitt ynkliga sinne...

Körde fram till  tjejen i kassan och betalade... hon tittade på mig förvånat men sa inget.. 

Fick min ynkliga sallad i jordens största påse... påsen med kniv och gaffel var ju större än själva salladen... 

Visste inte riktigt om jag skulle börja grina eller bli stolt över mig själv... 

Valde en blandning av dessa och grinade med ett leende!! 

Jag hade ju faktiskt stått emot att skyffla in skräpmat som skulle öka på dom där 4999 grammen  som ska bort... 

dutti mej!!  good girl... klappade mig själv på huvudet!!

När jag kom hem så gav jag ödlan salladen... och drack  själv en jäkla äcklig bantardryck!!! 

hej och hå,,,,, 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards