Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Ica ...Ett syndens näste....

Av Nanny B - 22 januari 2014 19:48

Har lyckats minska mitt sockerintag....ordentligt!!  Dutti mej... och mitt midjemått tycks inte ha minskat.. men det kommer!!! 

Jag skulle köpa toapapper och smiter in på ica... går förbi rader av kaloririka gottesaker och måste stanna till vid kaffebrödshyllan.

Står där och ser längtansfullt på hyllan för " dammsugare"... rör vid ett paket och det värker i min kaffebrödsmage...(läs valk)

Det vattnas i munnen på mig och Wienerbröden viskar lockande och förföriskt: ät mig... ät mig!!

Den gyllene bakelsen ser oändligt inbjudande ut . jag känner begäret växa.. min hjärna börjar tänka ut en massa ursäkter för att få undkomma denna stränga diet som resten av kroppen bestämt sig för att hålla.

Kanelbullarna avger en frestande doft.. dom är direkt utplockade ut butikens ugn, förmodligen fortfarande varma.. Men jag upprepar ett ord som ett mantra.. Julgris julgris julgris julgris....... och tvingar min sockerhungrande kropp mot tvättmedelsavdelningen. 

På vägen dit passerar jag glassfrysen... och mina ögon låser blicken på en superläcker Ben&Jerrys förpackning... "hey babe... how U doing"     Återigen är min hjärna fast vid i sockersuget.. men mina ben fortsatte att gå.... rakt in i en tant!!!!

Oh förlåt, viskar jag till den gamla tanten som ser väldans förnärmad ut. Närkontakten med den mycket äldre kvinnliga fossilen  gjorde att jag vaknade upp min hjärnas tillfälliga förlamning.. 

Julgris julgris julgris julgris.... måste klara det här nu!!  vart fan är skithuspappret nånstans???

Rundar ett hörn och får syn på lösviktsgodishyllan!!! 

Som ett barn på julafton som står inför ett berg av stora julklappspaket ler hela mitt sinne...

Min kropp blir som en staty, förstenad och nästan lamslagen!!!!

Blicken vandrar över rader av härligheter.... Gelehallon, persikor, lakritsfiskar, dumlekolor. gummibjörnar chokladpengar och geleråttor i färgglada nyanser.. 

Spanar in geleråttorna... och vänta.... vad gjorde den???  flirtade den gröna råttkraken just med mig.??  åhhh  hello sweetheart!!

Innan jag ens fattat så har jag lassat ner minst 1kg geleråttor och 2 st  polly i en påse... det bara rasslade till!!

Står där med med påsen hårt hållen tryckt mot mitt bröst.. Nobody is going to take them!!! Som en lejoninna som vaktar sitt byte !!!!

Men då hörs en liten späd röst från mig redan sönderförvirrade sockerhjärna... julgris julgris julgris....

Oh nej.... lägger tillbaka påsen med minst 1 kg råttor och 2 Polly ( dom ljusa så klart) 

Intalar mig själv att belöna mig med 3 st geleråttor på lördag!! man får faktiskt inte äta godis på onsdagar!!!

Med bestämda steg går jag mot kassan... köper ett paket sockerfria tuggummin, betalar och går ut!!


Sätter mig i bilen... lite lycklig över att ha klarat av att gå in på ica och inte gå ut med en massa gottigotti som jag inte behöver ha!!

toapapper då... nja... det finns lite kvar och jag kan faktiskt be någon av ungarna gå in nästa gång... =)



 
 
Jennie

Jennie

22 januari 2014 20:50

Hahaha! :) Oj vad jag kände igen mig! Det är en utmaning att handla! Men bra jobbat!

http://Motmalet2014.bloggplatsen.se

Nanny B

22 januari 2014 21:09

Hahaha mmmm tackar !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards