Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Julen är äntligen över....

Av Nanny B - 27 december 2013 21:18

Äntligen... ja faktiskt!!  Alla vill ha den perfekta julen... även jag och vad gör man ?? jo man vänder ut och in på sig själv för att hinna koka julegott, putsa fönster, tvätta finmattan i vardagsrummet, har nästan ångest i 3 veckor för att inte glömma att skicka julkortet till gamla mormor som ändå nästan är blind, köpa julklappar till höger och vänstersläkt och mitt i allt så kommer man på att man nästan glömde köpa brysselkål till julbordet trots att det är ingen som äter det!!! 

I år gav jag fan i att stressa.... och min jul blev perfekt!! 

Jag orkade bara inte vrida ut och in på mig som alla andra jular.. så det blev att man gav "Förberedelser Julen-13"   the big fuckfinger!! 

Jag satte upp julröda gardiner i vardagsrummet och de bästa är att jag tackade min lyckliga stjärna att man vek dom snyggt när man packade ner dom nytvättade !!  för inte 17 strök jag dom en gång till... "no way"

ja de syns att de blev några skynklor.. men WTF liksom.. 

Pepparkaksdegen lär jag kasta nu... ingen har vart sugen på att baka pepparkakshus...

Samma med julklappar till höger och vänster... varför byta pengar??? för det är ju det man gör !!

Köpa en julklapp till någon man kanske träffar 1-2 gånger på år?? Hur lär man känna någon då?? att köpa en julklapp till ett barn som ändå har allt,det hamnar i en låda ?? Så i år köpte några billiga leksaker som jag skänkte till Statsmissionen.

Här måste jag faktiskt tacka en familj där jag fick vara med att dela julafton, så mycke värme och tack för julklappar. Det värmde..

Åter till julstressen.... 

Jag har nog kommunens skitigaste köksfönster men dom torkar sig knappast själva så de ligger inte direkt på den övre sidan på "to-do-listan" jag ser fortfarande ut ..... 

( snygg-grannen är ändå inte hemma så jag behöver inte spana =)) 

Jag har alltid haft en stor, inte alltid så grann tall glänsa i vardagsrummet... iår fick det bli den snorfula grankraken vi stal i ett dike... Några barmhärdiga kom över med en julgransfot och in med granen ... inte det jag brukar ha men fullt fungerbart!!  ( bävar för att kasta ut den och alla förbaskade småbarr, en tall släpper kanske 10 barr.... en gran 10 000 barr...huvva) 

Står vid mitt terrarie...Ödlan Leif  inte så lycklig över sin glittrande djungelutsikt!!  Leif tro att han är ekorre och försöka klättra i träd...en sak bara... ödla kan verkligen inte klättra på glasvägg även om han försöker sisårdär 34 gånger om dagen!!  48 cm Skäggagamer har inte sugfötter!!! 

Inte ens hunden har fått sig ett julbad... och inte är hon olycklig över det!!  Snarare tvärtom!!

Grejjen med att tvätta håret är inte ennnes stil... hon fortsätter med vara världsmästare på att tigga vid middagsbordet julbadad eller inte!!!

Men hon tror ju att vi människor i detta hus är helt pantade.. att vi inte fattar att hon spelar döv och ser oförstående ut när vi ser jättearga ut och pekar på hallen. "Om jag tittar på fingret länge nog så kanske det ramlar ner något i munnen"  


Hennes julklapp uteblev i år... och ärligt så tror jag hon skiter i det med.. Knappast hon ringer HRIS!!  ( kan ju inte ens nummret dit)

Nu lungt och skönt hemma så man får spekulera över nyår... och nyårslöften!!


Arrivederci

 I nästa episod av Nannys blogg:

nyårslöften...

kommer Nanny att avslöja??  





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards