Direktlänk till inlägg 16 december 2013

jävla skitskallar!!!!

Av Nanny B - 16 december 2013 22:03

Hade jag vetat bättre och kunde skylla på att jag är blond så hade jag inte valt den bredband ochTV-leverantör som är uppbokad idag.

Jävla skitskallar…. först så kopplade dom in det  det hos grannen.. och skickar fakturan för en hel månad efter en vecka trots att det inte ens fungerade/aktivt.

Dom skickar en tekniker som såg ut att vara 12 år… visst barn är inte dumma och kan klura ut det mesta,  men man undrar ju om barnarbete i Svea rike kanske är legalt ändå.

Men tillslut fungerade det och allt var frid och fröjd… visst har det hänt att bilden blivit lite konstig men det kan jag leva med.. trodde det hade att göra med dåligt väder.

Men så en dag.... funkar inte ett skit!!!!

I torsdags fick jag prata med en annan tekniker och via telefon konstaterade hon att : JA ditt modem är trasigt!!  där stod jag med nackskott, ryggspärr, mjältbrand och totalt genomsvettig.

Till saken är att jag har modemet ligger på en hylla ovanför ytterdörren så gissa hur många gånger jag fick hoppa upp och ner från en stol… 

lovade dyrt och heligt att modem skulle komma redan nästa dag. .. man ska aldrig lova sånt man inte kan hålla för inte fasiken kom det nå modem den dagen!! 

Roade mig genom helgen med att hänga på en raggarklubb.. mycket trevligt!!  Kräla på en motorhuv… jobba och terrorisera min bror!!

På söndagskvällen som kom jag på en grej… det gamla modemet borde funka ju.. och efter lite mickel med kablar så luckades jag få fram kanal2!!

Yeeej tänkte jag.. försöker byta kanal och få fram lite ljud.. Byter batteri i fjärrkontroll men inte ens det funkade!!  Skakade och vred på den men nope… it was jävla död!!

Så det blev att vila ögon på reprisen av  söndagsmorgonens gudstjänst helt ljudlöst men det fanns text iallafall och jag var med på noterna i " Fader vår" och nynnade med i en psalm 

.  jag började nästan tycka synd om mig själv i det läget.. fast lite guds ord har nog aldrig skadat mig… 

Fick ett sms på förmiddagen: Du kan hämta ett paket på konsum !! ( förkortad version av sms) 

YYYYEEEEEEEEEIIIIIJ   Lycka total… jag ska få glo på teve.. jag ska kolla på teve.. lalala lala lalal nananan lalala   kände mig som ett barn på julafton..=)

Med medvind och nerförsbacke fick 206:an svettas lite.. och med bredställ parkerade jag utanför konsum.. sprang in och får syn på kön…. 

THE KÖ FROM HELL AND BACK…. men asså snäääälla…nu kan inte vara 2 anställda här.. never ever!!! men jag gick fram till postluckan och såg allmänt snäll ut som vanligt..

och den snälla kassörskan ropar efter hjälp till mig… åååhhhh nu hade jag medvind.. kände hur jag surfade på framgången våg så jag hörde Beach Boys tralla i bakrunden…

Exakt 12 minuter senare sliter jag upp ett litet paket som jag vet innehåller mojängen som gör att jag kan se på tv… har ju massor av kanaler som jag visserligen inte ser på men 

bara för att jag inte kan göra det nu så måste jag ha dom… om inte annat betalar jag för dom!!

kopplar in skiten och INGENTING HÄNDER…inte ett shit… nada…. zero… joo tre gröna lampor lyser.. som de gjorde på den förra modem-mojängen. också. daaaaahh

Går ut på balkongen… hyperventilerar och tänder en cigg.. tankarna snurrar som en karusell.

Tar telefonen och nu är jag inte snäll…. riktigt pissförbannad. och aptokig!!

Då är det ju så, att det är ju inte bara att ringa 12 34 56 och säga: hej jag heter Bla Bla och mitt andra modem funkar inte!!

ÅHHH NEJ.. du måste trycka 1 och sen 2 och sen en fyrkant och lite annat för att få komma fram till VÄNTETIDEN för att få trycka på lite siffror och sen få sitta i telefonkön och sen  prata med nån skitskalle på supportdelen..

Efter ha hört " tack för att du väntar, du har plats 954 i kön och väntetiden beräknas till 13 år"  minst 600 gånger så sjönk min hastiga aggression till fotknölarna.. 

Kände mig bara så jäkla less…. tårarna brände bakom ögonlocken. Tänkte just lägga på men då hördes en skum röst…- Hej jag heter Tomas ..


Jag kom av mig totalt i all hast och lyckan över att slippa sitta och tyna bort i 13 år var obeskrivlig.. 

Redan efter 3 minuter så förstod jag att denna Tomas var en skitskalle han med.. 

han ville att jag skulle skruva isär telefonjacket???   ÖÖÖHHH okej.. 

Gick och hämtade min skruvmejsel medans skitskallen fick på heder och samvete lova att jag inte skulle få el på mig. 

För dö det hade jag inga planer på att göra idag!

Som det värsta ojämna teamet så lyckades jag demolera sönder telejacket.. och modemet funkar inte ändå!!

Då kommer skitskallen på att : Vi skickar en gubbe hem till dig!!  Jaha och när kommer han då?? Imorgon?? kanske??

Ursäkta men jag har en rottweiler som gillar döskallar!! så ska det komma någon så lär den ta kontakt med mig!!

Gav skitskallen mitt  mobilnr.. så får vi se om det ringer nån annan mer trevlig skitskalle imorn… då blir det face to face..!!



to be continued…. 

in the next episode… kommer Nanny få se sina hett efterlängtade betalda kanale på sin tv  ???


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards