Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Pung ???

Av Nanny B - 21 mars 2013 21:40

Äntligen var det dax att låta håret bli klippt och få se ut som folk igen ... De hade jag sett fram emot länge .
Tog med tjejerna och jag var grymt imponerad av Linn .... Ungen satt still och höll sig på den kvm som hon blev tillsagd att stanna på i över en och en halvtimme!! Det är bra gjort för henne!! Sen om det var min IPhone eller Julias IPod som avgjorde det hela de vete 17!
Sen for vi ut och shoppade lite på Ikea... Var tvungen att köpa spegel så jag beundra mitt nya snygga jag!!
Men den är 160 lång och Gud vet vad jag tänkte när jag kom ner till bilen sen... Ringer Andreas som håller på att dö av skratt!!
- din pucko!! Du får väl cabba ner !!!
Och då blev jag lite lätt purken !!
Samtalet slutade med att - ja ja , jag kommer !!! ( Andreas)
Som tack för att han tänkte köra hem min spegel så bjöd jag på maten...
När vi sitter där och käkar så vill Linn absolut äta pannkakor med Kina-pinnar!
Och just nu är allt med Kina apkul!!
Frågar henne vad flaggstång heter på Kinesiska? Jo Lång Tung Stång!!
Hon skrattade så pannkakan höll på att fassna i halsen ...
Andreas kontrar med Kinas fattigaste man!! Jo Tom Peng Pung!!!
Hahaha ungen skrattade vidare men Julia så något förnärmad ut... Öhhhh
Pung sa hon och tyckte det va ju konstigt .. Vadå pung ? Hon tittar generad på mig och harklar sig
Andreas förklarar att jo så hette det förr.. En påse man stoppade sina silvermynt i. Som en pung!!!
Julia kunde inte riktigt skäppa det där och försöker få fram att det är ju liksom att det är ju en grej på en kille..
Andreas börjar skratta och jo hon har rätt men ungefär när mamma var liten så fanns det inga sedlar, för dom var inte uppfunna då. Så man var tvungen att stoppa alla silvermynt nånstans och då sydde man en skinnpåse som som såg ut som en pung!!
Linn satt storögd bredvid och hörde denna diskussion ... Och sneglade under bordet mot Andreas ... Men jag såg att hon inte fick ihop det..
- men pappa har ju alltid plånboken i bakfickan ju?? Hmmmm
Hahahah. Jo man fnissade lite när vi gick därifrån !!

Nu orkar jag inte skriva mer ..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards