Direktlänk till inlägg 26 juli 2016

Roadtripp

Av Nanny B - 26 juli 2016 17:28

Min blivande man är ju spontan .. Och jag älskar när han får dina "tokryck"
Vi tar bilen och drar!!! Han ser ut som en busig unge som planerar ett rån mot mammas kakburk!!
Rafsar ihop lite kläder och sen är vi på väg !!
En spännande ljudbok och vips var vi i Nyköping .. Norrköping ... I Jönköping så stod valet mellan Göteborg eller Helsingborg
Äh ta Helsingborg för vi har redan vart på Liseberg !!
Ljudboken var så spännande ..
Tillslut hamnade vi mot Malmö och kom på den ljusa idén ... Vi drar till Danmark !!
Jaaaaa vi åker bron, säger min koffeinstinne fästman !! Cirkle K vinner klassen för bäst kaffe
OK/Q8 vinner för bästa bruna råttgift!
Vi stannade nämligen på detta ställe i Malmö och provianterade... HEJ OCH HÅ!!! jag hade hamnat i en krigszon/sopstation !!
Mellan lastbilar från Östeuropa och bilvrak så vägrade jag ens kliva ut bilen ...
Kent fick följa med toan som såg ut att vara i renoveringsbehov och en storstäd!!!
Vi åkte därifrån som lyckliga överlevande !!
Förra året var jag purken för att det vräkte ner spöregn och jag såg fasa inte ett shit!!
Jag ville ju se en fin utsikt med blått vatten och segelbåtar
Denna gång var det bäcksvart!!' Verkligen fint !! Ojadå ... NOT!!!!!
... "Mutter mutter"
Stannade och vilade ett par timmar utanför Köpenhamn ..
Äh vi drar till Tyskland !! Säger karln ..
-vad ska vi dit och göra? Undrar jag
-jag vet inte men Why not liksom, säger han..
Ett par timmar senare så kör vi in på tysk mark ...
Jag är lite trött på att sitta still så vi stannar någonstans ..
Sambon har fått i uppgift att kolla hotell i någon tysk stad medan jag tar en kort promenad ..
När jag sätter mig i bilen så möts jag av ett stort flin .-jag har bokat nu.. I Amsterdam!!!
-ehhh, jaha... ??Det ligger ju inte i Tyskland Säger jag och förmodligen ser ut som en förvånad fågelholk!!
Så blev det och vi styrde vår vita stålhäst mot Nederländerna !!
Genom Tyskland så har vi stannat några gånger.
Lunchstoppet kommer jag aldrig glömma..se bild!!!
Inte heller eftermiddagsstoppet med kisspaus .. Killar kan ju alltid kissa mot en buske Hahahaha vi dricker ju rätt mkt vatten i bilen och får man inkomster så har man utgifter .
Kent står och håller sin vän i handen som strålade av glädje mot ett buskage och sen hör jag hur helvetet brakat löst ..
Då har karln inte bara stått mot brännässlor utan mitt på ett myrbo!
Om jag skrattade ??? Oh yes !!
Han gormar och svär och ett konstaterande att brännässlor Även finns på tyska breddgrader !!
Dom arga myrorna som fått sin bostad mosad och nerpissad klänger efter hans ben i hopp om att få mosa jätten Goliath.
Jag vrider mig i våldsamma skrattattacker och slutar nästan andas när han tar tag i en ynkelpynkelliten svart myra och slänger ut den genom fönstret !! - inga jävla fripassagerare !!
Han är lagom road och jag biter ihop..
Jag försöker få igång ljudboken men det är för dålig mottagning . Argt sätter han på radion och snäser ..- jaha vi får köra "gissa vad dom säger" !!!!
Vågar knappt andas ... Hahahaha
Jag är jävla glad att jag var in på en bensinstation och pinkade innan ...
På återseende




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nanny B - 12 februari 2019 22:24

Jag kände för att blogga lite ... Vad händer i det Segeltorpska slottet nuförtiden.. inte så värst mycket .. livet har sin gilla gång . Ungarna växer uppåt och de gör maken med, fast han då på bredden! Vi har ju länge tjafsat om att renovera köke...

Av Nanny B - 26 oktober 2018 19:39

Vad är mysigare än att bara krypa ner i soffan framför en urdålig tv-serie på fredagseftermiddagen innan man ska koka fredagsmyset? Förutsatt att tv fungerar då.....  Parkerar min nätta lilla stjärt i soffan och drar filten över benen och tar fjärr...

Av Nanny B - 29 september 2018 16:44


Att åka till Key West är för oss en självklarhet när vi är i Florida och så även iår .. vi gick och badade på ett rätt centralt med bra strand ställe för annars är det rätt stenigt där på stränderna . Och hela dagen njöt vi av bada och kolla in p...

Av Nanny B - 20 september 2018 16:27

Tisdagens utflykt gick till en pelikanpark . pelikans gardens . Varmt as hell !! Strosade runt bland fåglar, ödlor och en sovande svartbjörn . Ungarna lyckades lista ut hur man fick ut djurfoder ut automaten utan att betala 25 cent. Dom matade a...

Av Nanny B - 18 september 2018 14:22

Klockan är nu 07.53 på morgonen och vi har just vart på en promenad på stranden för att se soluppgången . Så grymt fint . Människor man mötte sa Good morning med ett leende . Helt magiskt . Vad gjorde vi igår då.. inte mycket !! Var och handlade...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

klotterplanket


Ovido - Quiz & Flashcards